نیاز شاخص بورس به اصلاح و مقاومت مهم در محدوده ۱.۶ الی ۱.۶۵ میلیون واحدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی دماسنج بازار سهام دیروز با سقوط جانانه و بی سابقه سال جاری با ریزش ۴۹.۴ هزار واحدی مواجه شد که شرکت سرمایه گذاری اهتمام ایرانیان ، پیش از این رویداد اعلام کرده بود: شاخص کل بدون هیچ استراحت و اصلاحی مسیر طولانی را صعود کرده و با توجه به وضعیت اندیکاتورها از جمله اندیکاتور RSI که در محدوده Over Bought قرار گرفته ، نیاز به اصلاح در شاخص کل کاملا حس می شود.

با توجه به همبستگی قیمت دلار و شاخص کل به نظر می رسد تا به این جای کار دلار درایور مناسبی برای بازار بوده و با رشد پیاپی قیمت دلار ، شاخص کل نیز پا به پای آن رشد کرده و طی هفته های اخیر موجب افزایش ورود نقدینگی به بازار شده که این مسئله می تواند از عمق اصلاحی شاخص کل بکاهد.

محدوده 1.6 الی 1.65 میلیون واحدی ، مقاومت مهم محسوب می شود. چرا که از منظر روانی نیز جایگاه ویژه ای نزد اذهان فعالان بازار دارد و در صورتی که درایور دلار یاری نکند باید انتظار تغییر روند را از این محدوده داشت.

شاخص هم وزن نیز به درستی جاماندگی را جبران کرد و تقریباً در محدوده ای متناظر با شاخص کل قرار دارد که نزدیک به قله قبل نیز است.

انتهای پیام