پیش بینی صادرات سالانه یک میلیون دستگاه لوازم خانگی تا سال ۱۴۰۴

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین حسینی شاهرودی در نشست بررسی سند جامع صنعت لوازم خانگی،ضمن پیش بینی صادرات سالانه یک میلیون انواع محصولات تا سال ۱۴۰۴گفت: طبق این سند تولید چهار میلیون دستگاه لوازم‌خانگی شامل یخچال و فریزر، ماشین لباس‌شویی، کولر آبی، تلویزیون و اجاق گاز با استفاده از فناوری‌های بومی مبتنی بر فناوری هوشمند و دانش‌بنیان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: هنوز مشکلاتی نظیر ورود کالاهای قاچاق و تمایل مردم به مصرف کالاهای خارجی وجود دارد که باید به‌تدریج این مسائل را حل و فصل کرد.

این مقام صنفی ادامه داد: در این صنعت برخلاف خودروسازی، بخش خصوصی با انگیزه بالا و عزم ملی از ابتدا وارد شد که نتیجه این اقدام فعالیت بیش از ۱۵۰۰ شرکت تولیدکننده خرد و کلان با اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۳۰۰ هزار و ۱.۳ میلیون نفر بود. حداقل ۵۰۰ شرکت فعال هستند و از بین آنها چند برند ملی بیرون آمده است

حسینی‌شاهرودی گفت: نگاهی به آمارها قبل و پس از تحریم‌ها،حاکی از افزایش ۱۰۰ درصدی تولید در برخی محصولات و ارتقای بومی سازی لوازم خانگی است. تا جایی که بازار از محصولات داخلی اشباع شده و تولیدکنندگان توانستند به سطحی قابل رقابت با برندهای خارجی‌ برسند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام