لوایح توافق ایران و یونسکو و مجمع مجالس آسیایی به مجلس رفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسینی درباره ضرورت تقدیم لایحه موافقتنامه ادامه همکاری بین دولت و سازمان علمی فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) به ایرنا گفت: با توجه به ضرورت استمرار فعالیت مرکز مطالعاتی منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی و تقویت ظرفیت‌های دولت‌های عضو یونسکو در منطقه در این زمینه،لوایح مربوطه تقدیم مجلس شد.

وی افزود: هدف از این موافقتنامه، تعریف شرایط و ضوابط حاکم بر همکاری بین یونسکو و دولت و حقوق و تعهدات ذیل توافق است. مطابق موافقتنامه این مرکز برای ۶ سال آینده به فعالیت ها از جمله برپایی کارگاه‌های آموزشی یونسکو در حوزه میراث فرهنگی ناملموس برای ایران و کشورهای منطقه و ...ادامه خواهد داد.

این معاون ادامه داد: با توجه به هنجارها و عرف شناخته شده بین‌المللی درباره رفتار، حقوق و مزایای دیپلماتیک و ضرورت وجود رکن اداری مرکزی برای هماهنگی مناسب ارکان مجمع مجالس آسیایی و اجرای موثر فعالیت‌ها این لایحه تقدیم مجلس شده است.

حسینی ادامه داد: دولت ایران و مجمع مجالس آسیایی بر مبنای احترام به استقلال، تمامیت ارضی،قوانین و مقررات داخلی و اصل عدم مداخله در امور داخلی کشور میزبان با یکدیگر توافق می‌کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام