واردات خودروهای کارکرده از ساماندهی صنعت خودرو حذف شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی دادفر درباره مصوبه مجلس در خصوص واردات مشروط خودرو به ایلنا گفت: طبق مصوبه مجلس واردات خودرو محدود به شرکت‌ها نشده که بتوان شرکت‌های واجد شرایط را مشخص کرد. بلکه همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند مشارکت داشته باشند.

وی افزود:‌ واردات خودروهای کارکرده در تبصره 5 طرح ساماندهی بازار خودرو آمده بود که حذف شد و فقط خودروهای صفر کیلومتر می‌توانند وارد شوند. قوانین و مقرارت سابق همچنان در مورد واردات صدق خواهد کرد. بنابراین واردات خوروهای بیش از 40 هزار دلار و بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع است.

این مقام صنفی ادامه داد: واردات دوباره خودرو کار دشواری نیست. حتی اگر شرکت‌های واردکننده، طی این سه سال ممنوعیت از میان رفته باشند. از آنجا که مصوبه به شرکت‌ها اتکا ندارد و اجازه واردات را به هر شخص حقیقی و حقوقی می‌دهد، مشکل چندانی ایجاد نخواهد کرد و اشخاص می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات خودرو وارد کنند.

دادفر گفت: اگر به پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی نیاز باشد، شرکت‌ها می‌توانند برای انواع خودروها خدمات ارائه دهند. امروز شرکت‌های خدمات‌دهنده مولتی برند نیز وجود دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام