مجوز افزایش سرمایه ۵۰ تا ۳۲۹ درصدی ۱۱ شرکت صادر شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، 11 شرکت بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری مسکن الوند، سرمایه گذاری شفا دارو، سرمایه گذاری پردیس، سرمایه گذاری مسکن جنوب، بیمه کوثر، فولاد خوزستان، خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر، پالایشگاه اصفهان، فولاد سپيد فراب كوير و بیمه دانا به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 50، 60، 130، 84، 56، 160، 140 ، 184، 84 ، 130 و 329 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

براین اساس، "بپاس" سرمایه فعلی را 2.04 به 3.06 هزار میلیارد تومان برساند. 836.8 میلیارد تومان از این تامین مالی از محل سود انباشته و 183.7 میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته‌ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

سرمایه فعلی "ثالوند" از 50 به 80 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

همچنین "شفا" سرمایه فعلی را از 117.9 به 271.2 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای جبران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه‌پذیر اعمال می شود.

سرمایه فعلی "پردیس" هم از 125 به 230 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی صرف می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 230 به 300 میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.

در این میان، "ثجنوب" سرمایه فعلی را از 90 به 140 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی و تأمین منابع مورد نیاز به منظور اجرای پروژه‌های ساختمانی در دست تکمیل می شود.

سرمایه فعلی "کوثر" نیز از 648.5 میلیارد به 1.6 هزار میلیارد تومان می رسد. 889.8 میلیارد تومان از این تامین مالی از محل سود انباشته و 150.1 میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت توانگری و افزایش قبولی ریسک می شود.

"فخوز" هم سرمایه فعلی را از 5 به 12 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال می شود تا قادر به جبران مخارج سرمایه ای گذشته و عدم خروج نقدینگی جهت تأمین سرمایه در گردش شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 12 به 19 هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.

سرمایه فعلی "حبندر" هم از 15.8 به 45 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای خريد دارائی ثابت و اصلاح ساختار مالی می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 45 به 75 میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.

"شپنا" هم سرمایه فعلی را از 7.6 به 13.9 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای اصلاح ساختار مالی می شود.

سرمایه فعلی "کویر" هم از 1.08 به 2.4 هزار میلیارد تومان می رسد. تامنی مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و برای اجرای طرح توسعه اعمال می شود.

"دانا" نیز سرمایه فعلی را از 400 میلیارد به 1.7 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام