تکذیب وجود انگل در منابع آب آشامیدنی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت آب و فاضلاب با صدور اطلاعیه ای ضمن تکذیب وجود نوعی انگل درمنابع آب آشامیدنی اعلام کرد: این موضوع تنها در مقاله‌ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح شده و توسط مقامات رسمی بهداشتی استان و سایر استان‌های شمال و شمال شرق تائید نشده است.

بر اساس این گزارش، همچنین در این مقاله به مشاهده عوامل انگلی فقط در منابع آب ورودی به سدها و رودخانه‌ها اشاره شده و نه آب آشامیدنی که در شبکه‌های توزیع شهری و روستایی است. پس از پیگیری موضوع به صورت تلفنی ، آب و فاضلاب مرکز سلامت وزارت بهداشت ضمن رد موضوع از بررسی‌ تخصصی صحت و سقم این ادعا خبر داد.

با توجه به کنترل‌ها و آزمایش‌های روزانه‌ای که توسط وزارت بهداشت و شرکت‌های آب و فاضلاب در خصوص آب آشامیدنی انجام می‌شود در صورت وجود هر گونه آلودگی ، مورد به صورت مکتوب به شرکت‌های آب و فاضلاب جهت پیگیری اعلام می‌ شود که در این خصوص تاکنون هیچ مکاتبه رسمی با آبفا انجام نشده است.

با توجه به اهمیت کیفیت آب آشامیدنی که جزو خط قرمزهای وزارت نیرو و شرکت های آب و فاضلاب است ضمن تکذیب این خبر ، انتظار می رود به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی ، بدون منبع موثق علمی و تائید شده توسط مراجع ذی صلاح از انتشار اینگونه مطالب خودداری و با حوزه سلامت جامعه هماهنگی لازم با شرکت مهندسی آب و فاضلاب انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام