اقتصاد ایران از رکود خارج شد / رشد اقتصادی با و بدون نفت ۶.۲ و ۴.۷ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیمان قربانی به ایرنا گفت: وقتی اقتصاد کشوری دو فصل متوالی رشد مثبت داشته باشد، می‌گویند از رکود خارج شده است. در ایران هم از فصل دوم سال ۹۹ تا فصل اول سال جاری به طور مستمر رشد اقتصادی مثبت بود.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی در تابستان سال گذشته ۳.۵ درصد و در پاییز و زمستان هم ۳ و ۵.۴ درصد و در بهار سال جاری نیز ۶.۲ درصد بود.

این مقام مسئول افزود: در سال‌های گذشته ، بحث تحریم و کرونا بوده که موجب شد رشد اقتصادی بیشتر کشورها منفی شود اما در ایران این رشد منفی مهار شده و اقتصاد در مسیر مثبتی گام برداشت.

قربانی درباره ارقام رشد اقتصادی هم توضیح داد: سال گذشته رشد اقتصادی ۲.۹ درصدی به وجود آمد و در فصل بهار سال جاری به دلیل خشکسالی رشد کشاورزی منفی ۰.۹ درصد بود اما گروه نفت ۲۳.۳ درصد رشد داشت. صنایع و معادن ۲.۱ درصد رشد داشت که در بخش صنایع، رشد معادل ۶.۱ درصد بود.

وی ادامه داد: مهمترین بخش، خدمات است که سال گذشته تحت تاثیر کرونا منفی بود و در فصل بهار سال جاری هفت درصد رشد داشت . حمل و نقل و  ارتباطات رشد مناسبی داشتند. در مجموع رشد اقتصادی با نفت ۶.۲ درصد و رشد بدون نفت ۴.۷ درصد بود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام