عرضه خودرو در بورس کالا با محصول زیرمجموعه "خبهمن"

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی پور ابراهیم آبادی رئیس هیات مدیره بهمن موتور در بازدید معاون عملیات و نظارت بازار شرکت بورس کالا و هیات همراه جهت بررسی عرضه محصولات این خودروساز با اولویت عرضه محصول فیدلیتی با اشاره به قدمت ٦٤ ساله گروه بهمن گفت: بهمن موتور بزرگ ترین مجموعه هلدینگ گروه بهمن است که تا سال ٩۵ بصورت نیمه دولتی اداره می شد که با خرید ٦٣ درصد سهام در این سال از سوی بخش خصوصی با تحولات مثبتی مواجه شد.

وی افزود: بهمن موتور براساس دو محور اساسی و استراتژیک به جلو پیش می رود. رشد تولید و کیفیت محصولات و تدوین برنامه بلندمدت، دو محور اساسی شرکت است. به طوری که از امروز کلیه اقدامات تا سال ١٤٠٤ برنامه ریزی شده است. ظرفیت تولید بهمن موتور ٦٠ هزار خودرو در سال است که سال گذشته ١٨ هزار دستگاه تولید شد و سال جاری به ٣٣ هزار دستگاه می رسد. طبق برنامه در سال ١٤٠٤ به تولید ٦٠ هزار دستگاه خواهیم رسید.

پور ابراهیم آبادی در خصوص عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا توضیح داد: عرضه خودرو در بورس کالا بدون شک به سود تولید و مردم و البته به زیان واسطه ها است. چراکه با فروش خودرو در بورس، فاصله قیمتی درب کارخانه و بازار آزاد به جای دلال به تولیدکننده می رسد و در مقابل با رشد تولید و عرضه در بورس، قیمت ها نیز متعادل تر و به سود مصرف کننده کشف می شود.

تامین همزمان منافع تولید و سهامداران

جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بازار شرکت بورس کالا هم در این بازدید گفت: با عرضه محصولات بهمن موتور در بورس کالا، اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار به جیب تولیدکننده می رود و شرایط مساعدی برای توسعه خدمات و رشد تولید فراهم می شود. محصولات بهمن موتور مشمول محدودیت های شورای رقابت و وزارت صنعت نیست. طبق ماده ١٨ قانون توسعه ابزارهای مالی، عرضه محصولات در بورس کالا از شمول قیمت گذاری دولتی خارج است و هیچ محدودیت قانونی نیز برای عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر حمایت از تولید، عرضه خودرو در بورس کالا منافع سهامداران شرکت های خودروسازی را تامین می کند. پیشنهاد می شود عرضه فیدلیتی بصورت آزمایشی روی تابلوی بورس کالا رود و حتی تولیدات آینده این شرکت نیز بصورت سلف در بورس کالا فروخته شود تا تنوعی در عرضه ایجاد شده و شفافیت حداکثری جای تمام حواشی در فروش های اینترنتی خودروسازان را بگیرد.

بنابراین گزارش، در پایان این نشست مقرر شد، بررسی های نهایی در هیات مدیره شرکت بهمن موتور برای عرضه محصولات در بورس کالا انجام شود و پس از آن، مراحل پذیرش تولیدات در این بورس اجرایی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام