دو شرط نماینده مجلس برای افزایش قیمت محصولات خودرو

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد حسینی کیا درباره انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو به خانه ملت گفت: یکی از موضوعاتی که پیش از افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو باید مدنظر قرار گیرد، روشن شدن ساز و کار تعیین قیمت تمام شده خودرو است تا مشخص شود در بهای تمام شده خودرو چه هزینه‌هایی اثرگذار است.

وی افزود: در حال حاضر هزینه‌هایی که قیمت تمام شده خودرو را تعیین می‌کند، شفاف نیست. باید میزان تاثیرگذاری بهای قطعه، دستمزد کارکنان، هزینه‌های بالاسری و... در قیمت تمام شده مشخص شود. بخشی از هزینه تمام شده مربوط به سربار است که خودروسازان باید هرچه سریعتر این هزینه‌ها را حذف کنند . نباید این هزینه‌های بالاسری تولید را از مردم دریافت کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در مرجله نخست باید اصلاح ساختار در خودروسازی‌ها صورت گیرد و پس از حذف هزینه‌های سربار در صورتی که فروش خودرو با قیمت‌های کنونی برای خودروسازان زیان‌ده بود، قیمت‌ها افزایش یابد.

حسینی‌کیا گفت: وزارت صنعت باید هرچه سریعتر اصلاح ساختار خودروسازان را در دستورکار قرار دهد. افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو پیش از اعلام شفاف هزینه‌های تمام شده تولید منطقی نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام