مذاکرات ۸ آذر مربوط به مسائل هسته‌ای نبوده و مختص برجام و پایبندی آمریکا است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد فعلی آژانس می‌تواند مانعی برای تعاملات آتی با ایران باشد، گفت: مذاکرات ۸ آذر در وین در خصوص مسائل هسته‌ای نیست. بلکه درباره برجام و لزوم پایبندی طرف مقابل به تعهدات است.

وی افزود: تأسیسات کرج مرتبط با موضوع برجام است . لذا آمریکا به دلیل نقض تعهد و خروج از توافق ، حق اظهارنظر درباره آن را ندارد و نمی‌تواند مدعی باشد. واشنگتن به تعهدات به ویژه در دوره ترامپ عمل نکرده و این فضا در دولت جدید هم به قوت باقی است . در حالی که تعهدات نمی‌تواند یک طرفه باشد . چرا که تهران به همه تعهدات برجامی عمل کرده‌ است.

این مقام مسئول ادامه داد: این بار باید آمریکا در عمل پایبندی به تعهدات را نشان دهد و پس از راستی آزمایی ، ایران هم به آنچه که متعهد بوده ، عمل خواهد کرد.

اسلامی درباره تناقض سخنان رافائل گروسی پس از سفر به ایران گفت: مدیر کل آژانس به فعالیت هسته‌ای ایران طبق روال قانونی اعتراف کرد اما به نظر می‌رسد در فضای رسانه‌ای غرب ، غوغا سالاری صورت می‌گیرد . مبنی بر اینکه مذاکره وی در تهران شکست خورده است. درحالی که گروسی در فضای مجازی هم اعلام کرده این مذاکرات سازنده اما ناتمام بود.

وی افزود: مذاکرات با آژانس شفاف و براساس پادمان و ان پی تی صورت می‌گیرد و ادامه خواهد یافت . به علت اینکه باید وقت بیشتری برای برخی موضوعات اختصاص داده می‌شد تا بتوان آنها را نهایی کرد ، زمان کم بود اما هرگز مذاکره اخیر شکست خورده نیست و گروسی نیز چنین ادعایی نکرده است.

اسلامی ادامه داد: ایران در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای بسیار جدی است. چرا که آن را در خصوص مصارفی همچون برق، صنعت، کشاورزی و پزشکی همچون رادیو داروها ضروری می‌داند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام