فرانسه خواستار بازگشت آمریکا به تعهدات برجامی شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، آگنه روماته اسپاین با اشاره به بیانیه تروئیکای اروپایی پس از نشست شورای حکام آژانس گفت: خواستار بازگشت آمریکا به تعهدات برجامی است و همچنین خواستار پایبندی ایران به تعهدات خود ذیل توافق مذکور شد.

وی افزود: درمورد برجام هدف روشن بوده و این هدف شامل بازگشت آمریکا به تعهدات برجامی و پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به تعهدات ذیل این توافق است که در بین شرکای اروپایی و دیگر مشارکت کنندگان در برجام از جمله آمریکا به اشتراک گذاشته شده است. انتظار می‌رود از سرگیری مذاکرات وین در ۲۹ نوامبر (۸ آذر) به پیشرفتی سریع در راستای تحقق این هدف براساس مذاکرات شش دوره پیشین منجر شود.

روماته اسپاین ادامه داد: ایران با اراده جدی برای رفع تحریم‌هایی که بر ضد مردم ایران اعمال شده در مذاکرات وین حضور دارد و امید است طرف‌های مقابل به جای شبهه افکنی‌های رسانه‌ای و برخی عملیات روانی سعی کنند با اراده جدی و نیت خوب و دستیابی به توافق عملی و جامع الاطراف در خصوص رفع تحریم‌هایی که بر ضد مردم ایران اعمال کردند در مذاکرات حاضر شوند.

به گفته وی اگر این اراده جدی وجود نداشته باشد و بخواهند این اراده را با نیت‌های غیرسازنده همراه کنند، قطعا پاسخ ایران هم متناسب با آن خواهد داد.

اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در حالی است که ایران بارها اعلام کرده که در صورت لغو تمام تحریم‌های آمریکا به نحوی که قابل راستی آزمایی باشد به اجرای تعهداتش در برجام باز می‌گردد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام