پیش‌بینی میلیاردر معروف از ورود آمریکا به جنگ داخلی تا ده سال آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، ری دالیو  که در رتبه‌بندی ۲۰۱۹ مجله بلومبرگ با دارایی خالص بیش از ۱۸ میلیارد دلاری در رتبه ۵۸ فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت ، گفت: احتمال بسیار خطرناکی وجود دارد که آمریکا طی ده سال آینده به دلیل دو قطبی شدن شدیدبه سمت جنگ داخلی حرکت کند.

وی با اشاره به شش مرحله چرخه نظم و بی نظمی داخلی که به جنگ داخلی ختم می شود، افزود: آمریکا در مرحله پنجم قرار دارد. یعنی شرایط بد مالی و درگیری شدید. به عنوان مثال وقتی انتخابات با رقابت نزدیک برگزار می شود و بازنده ها به تصمیمات احترام می گذارند، واضح است  نظم رعایت می شود. وقتی بر سر قدرت می‌جنگند و آن را به چنگ می‌آورند به وضوح نشان‌دهنده خطر قابل‌توجه تغییر انقلابی با تمام بی‌نظمی همراه آن است.

این میلیاردر آمریکایی ادامه داد: طبق نظرسنجی جدید ۱۵درصد از جمهوری‌خواهان و ۲۰ درصد از دموکرات‌ها فکر می‌کنند اگر اکثریت حزب سیاسی مخالف فقط بمیرند، وضعیت بهتر خواهد بود. همچنین چندین مطالعه وجود دارد که نشان دهنده شکاف فزاینده احساسی بین دو حزب سیاسی است.

دالیو توضیح داد: قانون اساسی طولانی‌ترین و مورد تحسین‌برانگیزترین نظم داخلی است که احتمال رها کردن آن را کمتر می‌کند اما اگر چنین شود مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام