حراج بزرگ اموال تملیکی و پیش بینی فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی تا چندماه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالمجید اجتهادی با اشاره به حل مشکل دپوی کالاها در انبارهای سازمان اموال تملیکی پس از ورود رئیس دولت و ریاست قوه قضائیه، اعلام کرد: 23 آذر یکی از بزرگترین حراج‌های سازمان با حضور آزاد و عمومی در سالن تلاش تهران و با امکان بازدید از انبارها طی سه روز 20 تا 22 آذر برگزار خواهد شد .

بخشی از کالاهایی که در انبارها وجود دارد باید توسط دستگاه‌های مرتبط رسیدگی شوند و برای خروج یا تحویل به صاحب کالا و یا امحای آن‌ها رای صادر شود و برای آن بخش از کالاها که رای صادر شده، پیگیری لازم انجام تا هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.

از مشکلات سازمان برای تعیین تکلیف کالاهای انبارها ، اصل بر فروش کالا  مانند خودرو به قصد صادرات است که به دلیل نیاز به اسناد منشا برای صادرات ، مشکل عدم اسناد منشا وجود دارد. برای حل این مشکل پیشنهادی به دولت ارائه شده که در صورت تصویب این‌گونه کالاها به سرعت از انبارها خالی خواهند شد .

از برنامه‌های مهم تعیین تکلیف کالاها، تکمیل زیرساخت‌های هوشمندسازی و سامانه‌ها است که در صورت اجرا، امکان حراج‌های الکترونیکی ایجاد می‌شود و پس از آن همه اقشار جامعه می‌توانند در این حراج‌ها شرکت و کالاهای مورد نیاز را تهیه کنند.

این سازمان در سال جدید 43.4 میلیارد نسبت به سال گذشته سوددهی داشته و با توجه به سهم 1800 میلیارد تومانی در بودجه دولت و تحقق 1200 میلیارد تومانی پیش بینی می‌شود بتوان این رقم با 100 درصد افزایش به 2400 میلیارد تومان افزایش یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام