وعده راه اندازی صندوق جدید دولتی با اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن بختیار در جلسه با مدیران صنعت آبفا با اشاره به ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در قانون بودجه ۱۴۰۱ گفت: اساسنامه این صندوق توسط دولت تدوین شده و منابع آن حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که از بخش ملی و استانی تامین خواهد شد.

وی افزود: منابع این صندوق در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که در وزارت نیرو در دو بخش ارتقای بهره‌وری آب و توسعه استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده خواهد شد.

این معاون ادامه داد: از دیروز بررسی لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شروع شده که امید است شرایط مناسبی در بخش آب و آبفا رقم خورد. رشد بودجه عمومی سال آینده نسبت به سال جاری بسیار پایین بوده و سیاست انقباضی در مورد اعتبارات هزینه‌ای اعمال شده است. تقویت اعتبارات استانی در جهت تمرکز زدایی و توجه به قابلیت‌های استان‌ها مبتنی بر برنامه آمایش سرزمین، تجمیع اعتبارات طرح‌های تعمیرات اساسی و تامین تجهیزات و ماشین آلات به‌منظور افزایش اختیارات وزرا برای کمک به تمرکز و تصمیم‌گیری وزارتخانه‌های مربوطه ، ساماندهی و ادغام طرح‌های موازی در جهت حذف هزینه‌های غیر ضروری و تعدد طرح‌ها جزو همین رویکردها است.

بختیار گفت: ۲۸۳ طرح آب و آبفا از مجموع ۶۱۶ طرح به استان‌ها واگذار شده و بخشی از اعتبارات هم در ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۱ متمرکز شده که شامل مابه تفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده فروش هر متر مکعب آب و برق، تامین آب، آبرسانی اضطراری به شهرها و روستاها با اولویت مشارکت بخش غیردولتی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام