نرخ سود سپرده گذاری در ۶ بانک بورسی و دولتی + جدول

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تجارت‌نیوز، طبق آخرین بخشنامه بانک مرکزی ، نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بین ۱۰ تا ۱۸ درصد است ولی برخی بانک‌های دولتی و خصوصی تحت عنوان طرح‌های خاص ، سود سپرده‌ها را به ۲۴ درصد رسانده‌اند.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبات هیات وزیران، سقف ضمانت سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری ۱۰۰ میلیون تومان است اما پرداخت اصل سپرده و سود را بانک مرکزی تضمین نمی‌کند . یعنی اگر بانک یا موسسه اعتباری دچار مشکل شد ، بانک تنها ۱۰۰ میلیون تومان از مبلغ سپرده را پرداخت می‌کند.

به گفته کارشناسان با توجه به تورم و پرداخت سودهای بیش از ۲۰ درصد ، بانک‌ها ممکن است در آینده دچار بحران مالی شوند.

طبق اعلام اپراتور بانک مسکن ، در طرح‌ جدید بانک حداکثر ۲۴ درصد سود در مدت شش ماه به سپرده‌گذاران پرداخت می‌ شود . حداقل سپرده‌گذاری برای دریافت این سود ۱۰۰ میلیون تومان است و سقفی برای آن وجود ندارد.

به گفته معاون یکی از شعبه‌های بانک گردشگری هم به متقاضیانی که بیش از ۳۰۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری می‌کنند ، ۲۳ درصد و به سپرده‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان حدود ۲۰ درصد سود سپرده پرداخت می‌شود. برای سپرده‌های ویژه و میلیاردی بانک شهر سود ۲۲ درصد پرداخت می‌ شود. سایر سپرده‌ها هم سودی حدود ۲۰ درصد دارند.

بانک‌های پارسیان و ملت نیز همچنان سود ۲۰ درصدی به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کنند. در این میان ، بانک ملی مصوبات بانک مرکزی را اجرایی می‌کند و به سپرده‌های بلندمدت سود ۱۸ درصد پرداخت می‌کند.

با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد تومان با مدت زمان دوساله می‌توان از بانک آینده سود سپرده ۲۳ درصدی گرفت. این بانک به باقی سپرده سود ۲۱ درصدی پراخت می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام