صدور اولین برگه مالیاتی خانه خالی در تهران از هفته اول بهمن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود محمودزاده از صدور اولین مالیات بر خانه‌های خالی طی هفته اول بهمن و برای تهرانی ها خبر داد و به ایلنا گفت: طبق جمع‌بندی‌ با سازمان امور مالیاتی از اخر دی یا اوایل بهمن ، اولین برگه مالیاتی برای مالکان خانه‌های خالی در تهران صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای مالیات بر خانه‌های خالی، عرضه واحدهای مسکونی اجاره افزایش می‌یابد. اغلب خانه‌های خالی تهران در مناطق مرکزی واقع شده‌اند که به دلیل فرسودگی و عدم تعمیرات  و بازسازی، خالی مانده‌اند اما بزودی با اعمال مالیات این واحدها وارد بازار اجاره می‌شوند. مرحله اول آمار خانه‌های خالی در تهران هم سه روز دیگر به سازمان امور مالیاتی تحویل داده می شود و شناسایی خانه‌های خالی با اخرین داده های سامانه مربوطه ادامه خواهد داشت و اطلاعات بروز خواهد شد.

محمودزاده افزود: همچنین بزودی داده‌های سامانه املاک و اسکان اعلام می‌شود که در کدام مناطق، چه تعداد واحد خالی وجود دارد. علاوه بر این آخرین پیامک‌ها به مالکان واحدهای مسکونی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام و خوداظهاری نکرده‌اند ارسال شده و طبق آخرین خروجی‌های این سامانه ، تعداد واحد‌های خالی در تهران به دست می‌آید.

انتهای پیام