ظرفیت تولید صنعت بزرگ بورسی به ۱۰۰ میلیون تن می رسد / طرح‌ خوراک‌ ترکیبی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی شاه میرزایی در جمع مدیران عامل شرکت های پتروشیمی عسلویه با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در مسیر توسعه چشم‌انداز روشنی دارد، گفت: ۶۸ شرکت تولیدی با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۹۰ میلیون تن در حال فعالیت هستند که با توجه به برنامه‌ریزی ها، پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰ میلیون تن برسد.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در منطقه وجود دارد که باید به بهترین شکل از آنها استفاده کرد. وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان حاکمیت و نهادی توسعه‌گرا، حمایت از بخش‌های مختلف صنعت است. تکمیل زنجیره و ایجاد ارزش افزوده باید با هدف کاهش خام‌فروشی مدنظر قرار گیرد و دوره‌ای تازه از فعالیت‌های این صنعت ارزش‌آفرین آغاز شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برخی مشکلات پتروشیمی‌های منطقه در کمترین زمان ممکن برطرف خواهد شد. برای تأمین خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌ها در فصل زمستان، خوشبختانه با تشکیل کارگروهی تلاش شده کمترین آسیب به آنها وارد شود.

شاه میرزایی ادامه داد: طرح‌های آینده صنعت بر پایه خوراک‌های ترکیبی خواهد بود و در این زمینه چند مگاپروژه در حال ساخت است و با برنامه‌ریزی‌های راهبردی، مسیر توسعه متوازن این صنعت ارزش آفرین هموارتر خواهد شد. زنجیره تکمیل متانول به محصولات با ارزش‌تر مانند پروپیلن و پلی‌پروپیلن نیازمند سرمایه‌گذاری و توجه بیشتری است و در این مسیر می‌توان از ظرفیت‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی استفاده کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام