پیش‌بینی مدیرعامل بانک سوئیسی از بیت‌ کوین ۷۵ هزار دلاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از کوین تلگراف، گویدو بوهلر ضمن پیش بینی روند صعودی قیمت بیت کوین گفت: سرمایه‌‌گذاران نهادی، قیمت این ارز مجازی را تا ۷۵ هزار دلار افزایش می‌دهند.

وی افزود: استخرهای دارایی به‌‌ دنبال زمان مناسب برای سرمایه‌‌گذاری‌‌ بوده و نیازمند سرمایه‌‌پذیران مناسب و مقررات لازم برای استقرار سرمایه نیز هستند. مسئله اصلی ، زمان رسیدن بیت‌کوین به بالاترین قیمت است و نه امکان وقوع آن . تسلط ۴۰ درصدی بیت‌کوین برای سرمایه‌‌گذاران بسیار مهم است.

براساس این گزارش، سقوط بیت‌کوین، نه تنها خرده‌فروشی‌‌ها و سرمایه‌گذاران نهادی جهان بلکه کشور کوچک السالوادور را که دارایی‌‌های رمزارز را به عنوان راهی برای تقویت اقتصاد فقیر پذیرفته، تحت تاثیر قرار داد. 

با توجه به توییت‌‌های رئیس‌جمهور طرفدار بیت‌کوین، السالوادور حداقل ۱۳۹۱ بیت‌کوین را با استفاده از بودجه دولتی خریداری کرده که براساس قیمت میانگین ۵۱ هزار دلار هر بیت‌کوین این خرید حدود ۷۱ میلیون دلار هزینه داشت اما ارزش آنها حدود ۶۱ میلیون دلار رسیده که ۱۴ درصد زیان محسوب می‌شود.

بیت‌کوین از زمان رسیدن به بالاترین حد خود در ماه نوامبر، حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و هفته گذشته برای مدت کوتاهی به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کرد و به پایین‌‌ترین حد از ماه سپتامبر رسید و این کاهش به کل بازار ارزهای دیجیتال سرایت کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام