نامه جلیلی به رهبر انقلاب و پیشنهاد خروج از برجام برای حل تحریم ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک منبع آگاه با اعلام اینکه سعید جلیلی بعد از ناکامی در اقناع حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و علی باقری‌کنی معاون سیاسی، اقدام به ارسال نامه به رهبری کرده به شرق گفت : وی در این نامه، نسخه‌ کارا برای حل تحریم و برنامه هسته‌ای ایران را تجویز کرده و صراحتا مخالف مسیر فعلی مذاکرات بوده و حتی خواهان خروج ایران از برجام شده است .

طبق نسخه تجویزی وی، طرف‌های برجام در گام بعدی برای پیگیری ساز و کار ماشه و بازگرداندن تحریم‌های اصلی هسته‌ای به مشکل حقوقی خواهند خورد و نیازمند مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل خواهند شد اما روسیه و چین از حق وتو استفاده خواهند کرد و تلاش اروپایی‌ها و آمریکا به نتیجه نخواهد رسید.

مرحله بعدی پیشنهاد جلیلی، افزایش غنی‌سازی و ارتقا به سطوح بالاتر تا حتی ۹۰ درصد است. پس از آن ایران باید وارد مذاکره مستقیم با آمریکا شود و امتیازات لازم و رفع تحریم‌ها را بگیرد. ایران با این سناریو  به خواسته‌ها خواهد رسید و مشکلی در طی‌ مسیر نیز نخواهد داشت.

در این میان سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه دیروز حاضر به توضیح درباره این نامه نشد و گفت: خبری از این موضوع ندارم. مناسب است در مورد این مسئله از جلیلی سؤال شود. ایران در مذاکرات وین با اجماع ملی و با استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی، گفت‌وگوها را به جلو می‌برد و این سرمایه بزرگی است که باید پاس داشته شود.

انتهای پیام