مخالفت جلیلی با مذاکرات و ارسال نامه به رهبر انقلاب تکذیب شد/خبر واقعی در راه!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس رنجبر چند روز بعد از انتشار خبر رسانه ها مبنی بر ارسال نامه ۲۰۰ صفحه‌‌ای سعید جلیلی به رهبر انقلاب در توییتر اعلام کرد: طی چند روز گذشته، اخبار مرتبط با سعیدجلیلی و مذاکرات وین جزو برجسته‌ترین محورهای خبری کشور بود. خبرسازی‌های سازمان‌یافته اما ناشیانه‌ای که از "نامه ۲۰۰ صفحه‌ای" شروع شد و همینطور تا بیان جزئیات نامه خیالی ادامه دارد! ضمن عرض خسته نباشید به اعزه، "خبر واقعی" در راه است ...

وی همچنین نامه منتسب به جلیلی را خیالی خوانده و با تعبیر خبرسازی‌های سازمان‌یافته تلویحا تکذیب و اعلام کرده گزارش ۱۳۶ صفحه‌ای کارگروه سیاست خارجی دولت سایه در مرداد ۱۴۰۰ و برای ثبت در تاریخ سیاسی تهیه شده است. این گزارش به ارزیابی آخرین گزارش ظریف به مجلس درباره برجام پرداخته و به شکلی مستند، ادعاهای خلاف واقع وی را رد کرده است.

براساس این گزارش، پیش از این اعلام شده بود سعید جلیلی بعد از ناکامی در اقناع حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و علی باقری‌کنی معاون سیاسی،  نامه ایی به رهبری داده و نسخه‌ کارا برای حل تحریم و برنامه هسته‌ای ایران را تجویز کرده و صراحتا با مسیر فعلی مذاکرات مخالفت کرده و حتی خواهان خروج ایران از برجام شده است .

طبق نسخه تجویزی وی، طرف‌های برجام در گام بعدی برای پیگیری ساز و کار ماشه و بازگرداندن تحریم‌های اصلی هسته‌ای به مشکل حقوقی خواهند خورد و نیازمند مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل خواهند شد اما روسیه و چین از حق وتو استفاده خواهند کرد و تلاش اروپایی‌ها و آمریکا به نتیجه نخواهد رسید.

مرحله بعدی پیشنهاد جلیلی، افزایش غنی‌سازی و ارتقا به سطوح بالاتر تا حتی ۹۰ درصد است. پس از آن ایران باید وارد مذاکره مستقیم با آمریکا شود و امتیازات لازم و رفع تحریم‌ها را بگیرد. ایران با این سناریو  به خواسته‌ها خواهد رسید و مشکلی در طی‌ مسیر نیز نخواهد داشت.

انتهای پیام