گرانی ۲۵ تا ۴۰ درصدی محصولات شوینده از دیروز اعمال شد ؟

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بختیار علم‌بیگی با بیان اینکه مجوز افزایش قیمت محصولات شوینده از سوی سازمان حمایت صادر شده به فارس‌، گفت: از دیروز همه تولید‌کنندگان طبق این مجوز، قیمت‌های جدید را درج می‌کنند و محصولات با قیمت‌های جدید روانه بازار می‌شود.

وی افزود: قیمت پودر شوینده دستی و ماشینی 25 درصد و بهای سایر شوینده‌ها آرایشی و بهداشتی مانند صابون و خمیردندان 40 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که مواد شوینده از خرداد سال گذشته تاکنون با وجود گرانی مواد اولیه، هیچ افزایش قیمتی نداشتند و شرکت ها در چهار ماه گذشته درخواست افزایش قیمت 50 تا 120 درصدی داشتند.

به گفته این فعال صنفی ، اسناد و مدارک افزایش هزینه ها به سازمان حمایت ارائه شده و هیات مدیره انجمن برای به تعادل رساندن قیمت ها و جلوگیری از وارد شدن شوک به بازار خواهان افزایش 50 درصدی محصولات شوینده شد. بسیاری از شرکت‌های این صنعت هم در بورس حضور دارند و خوشبختانه با توجه به شفافیت بازار،شرکت ها به علت جلوگیری از افزایش قیمت ها دچار زیان شده اند. 

علم بیگی گفت: افزایش حقوق کارگران و هزینه بیمه ، 62 درصد بر قیمت تمام شده اثر گذاشته که در کنار افزایش کرایه‌های حمل کالاهای داخلی و خارجی است. 

براساس این گزارش در برابر اعلام گرانی محصولات شوینده ، مراجع رسمی حاضر به تایید مجوز گرانی شوینده‌ها نیستند و انجمن صنایع شوینده هم تاکنون سندی مبنی صدور مجوز سازمان حمایت ارایه نکرده است.

انتهای پیام