مدارس و ادارات تهران و چند استان تعطیل شدند / فعالیت بورس و ساعت بانک‌ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن منصوری استاندار تهران گفت: با توجه به شرایط جوی عراق و کویت و دیگر کشورها و همچنین وضعیت استان‌های غربی، غلظت آلاینده روز چهارشنبه نسبت به امروز کمتر است اما همچنان در وضعیت ناسالم و خطرناک است. بنابراین مقرر شد فردا تمام مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تعطیل شود.

وی ادامه داد: بانک‌های تهران هم به دلیل فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، تعطیل نیستند ولی با حداقل نیرو فعالیت خواهند کرد. بازار سرمایه نیز فعال خواهد بود.

براساس این گزارش، ساعت کاری بانک‌های دولتی در فردا تا ۱۲ ظهر و بانک مرکزی تا ساعت ۱۴ تعیین شد.

کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه نیز اعلام کرد: در استان‌هایی که ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده، دفاتر اسناد رسمی و کانون ها نیز تعطیل خواهد بود. دفاتر اسناد رسمی استان تهران تعطیل بوده و صرفا پایگاه اسکن  فعال خواهد بود. دفاتر اسناد رسمی شهرهای تعطیل از تنظیم هرگونه سند خودداری کنند.

یراساس این گزارش، شهرداری تهران هم از عدم لغو طرح ترافیک در فردا چهارشنبه خبر داد و اعلام کرد: آن دسته از شهروندان که طرح ترافیک فردا را رزرو کرده‌اند اما از آن استفاده نخواهند کرد می‌توانند با ورود به سامانه ، رزرو را لغو کنند.

رئیس مرکز سنجش کیفیت آموزشی هم اعلام کرد: فردا امتحانات نهایی پایه دوازدهم در همه مناطق ایران برگزار می‌شود اما امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های ششم، نهم و سایر پایه‌ها به جز دوازدهم برگزار نمی‌شود‌.

استانداری البرز هم اعلام کرد: با توجه به تداوم آلودگی هوا، فردا چهارشنبه تمام ادارات، مدارس و بانک های استان به جز شعب مرکزی بانک ها تعطیل خواهند بود.

مدارس و دانشگاه‌های همدان نیز به دلیل آلودگی در روز چهارشنبه تعطیل شد و حضور در مراکز آموزشی صرفاً به منظور حضور در آزمون‌های پایانی در همان ساعات آزمون صورت می‌گیرد.

مدارس استان زنجان نیز برای دومین روز متوالی به دلیل آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار، تعطیل و ادارات و دانشگاه‌ها با دو ساعت تاخیر آغاز به کار خواهند کرد.

در جزیره کیش نیز فردا کلیه ادارات، نهادها، سازمان، شرکت های تابعه، بانک ها، بیمه ها، تالار بورس، دانشگاه و مدارس به جز مقاطعی که امتحان نهایی و هماهنگ دارند ، تعطیل است.

علاوه بر این مدارس ارومیه و شهرهای جنوب آذربایجان غربی، ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کردستان، قم ، استان مرکزی و ۶ شهرستان استان اصفهان ، لرستان و کرمانشاه هم تعطیل شدند.

انتهای پیام