دولت با واردات گندم توسط بخش خصوصی موافقت کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کاوه زرگران درباره مشارکت حداکثری بخش خصوصی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و تامین امنیت غذایی به اقتصاد آنلاین گفت: در جلسه اخیر انجمن تامین کنندگان غلات با معاون اول رییس جمهور و وزیر کشاورزی ، مخبر با درخواست بخش خصوصی مبنی بر مشارکت در تامین گندم مورد نیاز موافقت کرد. براین اساس از این پس واردات گندم توسط بخش خصوصی آزاد خواهد بود.

وی ادامه داد: در این شرایط خاص، بازارهای جهانی غلات به دلیل مناقشات روسیه و اوکراین، مشارکت بخش خصوصی در کنار دولت برای تامین گندم و غلات، می‌تواند بخش عمده‌ای از نگرانی‌ها در این حوزه را کاهش دهد.

به گفته این فعال صنفی همچنین مقرر شد بخش خصوصی با تمام ظرفیت برای بالا بردن امنیت غذایی و سطح ذخایر کالایی تلاش کند و برنامه‌ریزی مناسبی برای تامین کالاها در ماه‌های آینده صورت دهد.

زرگران ادامه داد: در این جلسه مسائل مبتلابه در حوزه بانک مرکزی، گمرکات، قرنطینه و سازمان غذا و دارو طرح و راهکارهای بخش خصوصی برای رفع آن‌ها نیز مطرح شد و بر این اساس معاون اول رییس جمهور اغلب راهکارهای بخش خصوصی را تائید و بر ضرورت اجرایی ساختن آن‌ها تاکید کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام