دسترسی کارگزاری ها، سبدگردان ها و ... به سامانه تدان ممکن شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن انصاری مهیاری با اشاره به صورتجلسه هیات مدیره سازمان بورس درباره سامانه تدان که از سال 94 به عنوان زیرمجموعه­ سایت کدال و دریافت گزارشات تحلیلی از مشاوران و تحلیل­گران و پرسش ­های تحلیل­ گران از ناشران و... راه اندازی شده به سنا گفت: تا پیش از مصوبه جدید، تنها شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری قبل از از عرضه اولیه ، توقف نمادها با نوسان مثبت ۵۰ یا منفی ۳۰ درصدی می‌توانستند وارد سامانه تدان شوند و از شرکت ها پرسش مطرح کنند.

وی افزود: با مصوبه هیات مدیره سازمان بورس، تمامی سبدگردان‌ها، صندوق‌ها، شرکت‌های کارگزاری، هلدینگ‌ها، تامین سرمایه و پردازش اطلاعات مالی مجاز شدند در سامانه تدان پرسش‌ها را ثبت کنند. تمامی شرکت‌های نام برده، عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران هستند و شرکت رایان بورس موظف شد با اعلام به کانون نهادهای سرمایه‌گذاری این موضوع به تمامی اعضا، اطلاع‌رسانی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هدف از ایجاد این اقدام افزایش مشارکت حداکثری در پرسش و پاسخ از ناشران است که می‌تواند دربرگیرنده موضوعاتی همچون طرح‌های توسعه، نرخ‌های فروش، میزان تولید، هزینه‌های جاری، افزایش سرمایه‌های مدنظر، دارایی‌های شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و موارد دیگر باشد.

به گفته انصاری در پی انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت‌ها در سامانه کدال، تحلیلگران حرفه‌ای اقدام به تحلیل این داده‌ها می‌کنند و در صورت ابهام، پرسش‌هایی از مدیران شرکت‌ها مطرح می‌شود. در سامانه تدان، فضایی امن ایجاد شده تا اطلاعات مطمئن، شفاف، دقیق و به دور از شایعه‌ پراکنی توسط کارشناسان و متخصصان منتشر شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام