خانواده متهم فرار مالیاتی به ۴۷ سال حبس و ۱۷۱ میلیارد تومان محکوم شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین تاجمیر ریاحی گفت: با پیگیری قضایی سازمان مالیاتی، خانواده متهم به فرار مالیاتی، مجرم شناخته شده و در مجموع به ۴۷ سال حبس تعزیری و ۱۷۱ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی بر اساس سیاست‌‏های جدید، علیه برخی اشخاص که با نحوه فعالیت، موجبات فرار مالیاتی و همچنین معوق ماندن وصول مالیات شده اند، اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از پرونده‌های بزرگ فرار مالیاتی، منجر به صدور دادنامه محکومیت کیفری شد. پرونده‌های فرار مالیاتی معروف به خانواده رضایی با ترغیب برخی افراد بی‌بضاعت و کم‌اطلاع به تاسیس شرکت‌های صوری، اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی و اخذ وکالت نامه‌های رسمی و تام‌ اختیار از آنان با هدف پوشش و اختفای منشأ اقدامات نسبت به فعالیت‏‌های گسترده بازرگانی و تجاری اقدام کرده بودند.

تاجمیر ریاحی توضیح داد: متهم ردیف اول عباسعلی رضایی به تحمل  ۱۵ سال حبس و ۱۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی و ۷۰ ضربه شلاق، متهم ردیف دوم محمدحسن رضایی به تحمل ۵ سال حبس و ۳۰ میلیارد تومان جزای نقدی، متهم ردیف سوم محمد محسن‌زاده کرمانی به تحمل ۳ سال حبس و ۳ میلیارد تومان جزای نقدی، متهم ردیف چهارم حسین ایزدیان به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس و ۱.۵ میلیارد تومان جزای نقدی، متهم ردیف پنجم علی‌محمد امجدی به تحمل ۳ سال حبس و ۱.۶ میلیارد تومان جزای نقدی، متهم ردیف ششم مسعود فرخی به تحمل ۴ سال حبس و ۱.۳ میلیارد تومان جزای نقدی، متهم ردیف هفتم حسین علینقیان به تحمل ۳ سال حبس و ۲.۱ میلیارد تومان جزای نقدی، متهم ردیف هشتم علی حیدری به تحمل ۲ سال حبس و ۱.۶۵ میلیارد تومان جزای نقدی و سایر متهمین در مجموع به ۴۷ سال حبس تعزیری، ۱۷۱ میلیارد تومان جزای نقدی و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

وی گفت: میزان مالیات‌‏های متعلقه در مراحل دادرسی مالیاتی بوده و ضمن وصول برخی از آن‌ها، سایر موارد نیز در حال پیگیری است و با اشخاصی که با ارتکاب جرایم مالیاتی مانند تاسیس شرکت به نام دیگران، سوءاستفاده از کارت بازرگانی و حساب بانکی دیگران و... تلاش می‌نمایند از پرداخت مالیات خودداری نمایند، برخورد خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام