معرفی ۱۰ سهم گران و حداکثر ۵۵ هزارتومانی + فهرست سهام ارزان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قیمت هر سهم شرکت‌های بورسی و فرابورسی براساس اثر حداقل 27 مورد مانند پیش‌بینی درآمد هرسهم، سود توزیع شده در مجمع سالانه، وضعیت صادرات و واردات و ارزبری یا ارزآوری، مزیت‌ نسبی صنعت و شرکت و... تعیین می‌شود اما مهمترین و آخرین عامل در قیمت‌ گذاری هر سهم، وضعیت عرضه و تقاضا و اقبال بازار است.

در این میان با آغاز سال جاری و تداوم روند نوسانی بازار سهام، قیمت هرسهم شرکت های بورسی و فرابورسی نیز شاهد تغییرات زیادی بود. به طوری که شرکت بورسی سپنتا با قیمت 55 هزار و 905 تومان، گرانترین سهم بازار تا 31 خرداد ماه است.

این شرکت کوچک با سرمایه 5.4 میلیارد تومانی در گروه فلزات اساسی قرار گرفته و موسسه بنیاد 15 خرداد مالکیت 54.7 درصد سهام آن را در اختیار دارد.

گروه امیر هم که در تابلو زرد بازار پایه حضور دارد با قیمت 33 هزار و 25 تومان در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفت. شیمیایی رنگین نیز با حضور در تابلو زرد بازار پایه با قیمت 28 هزار و 875 تومان در رتبه سوم سهام گران قرار گرفت.

در ادامه هم شرکت های سموم علف کش، پتروگامرون، نورد قطعات فولادی، روغن نباتی ناب، پتروشیمی مارون، کابل سازی تک و پتروشیمی پردیس با محدوده قیمتی 28 هزار و 55 تا 16 هزار و 267 تومانی هر سهم قرار گرفتند.

همچنین ارزان ترین سهم بازار سهام متعلق به شستا، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، پتروشیمی فسا، بانک دی، کارخانجات مخابراتی ایران و پتروشیمی جهرم به ترتیب با قیمت 94.6، 84.9، 81.7، 80.9، 80.3 و 77.3 تومان برای هر سهم تعلق دارد.

در این میان، بررسی های بورس پرس نشان می دهد قیمت هر سهم 13 شرکت از جمله پالایشگاه شیراز، پتروشیمی نوری و پتروشیمی اصفهان در محدوده 15 تا 10 هزار تومانی، 38 شرکت نیز در محدوده قیمتی کمتر از 10 تا 5 هزار تومان از جمله چهار پتروشیمی امیرکبیر، غدیر، شیراز، کرمانشاه، 293 شرکت در محدوده قیمتی کمتر از 5 تا هزار تومانی از جمله فولاد مبارکه، چادرملو ، گروه مپنا، پالایشگاه تبریز و پالایشگاه لاوان حضور دارند. 140 شرکت هم در محدوده قیمتی کمتر از هزار تا 500 تومانی قرار گرفته اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام