تصمیمات شورای عالی بورس برای برق صنایع، سهام عدالت، تعدیل جرایم و...

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین جلسه شورای عالی بورس در حضور وزیران اقتصاد و صنعت، روسای بانک مرکزی و سازمان بورس و ... با ۵ تصمیم و مصوبه همراه بود.

براساس این گزارش، ابتدا گزارشی از آخرین وضعیت بورس و صنایع و اثر تصمیمات وزارت نیرو درباره مدیریت مصرف برق بر صنایع مطرح و مقرر شد وزیر اقتصاد با هماهنگی وزیر صنعت، پیگیر تصمیمات مناسب برای تخصیص برق صنایع در هفته‌های اوج مصرف و از وزارت نیرو و هیئت دولت باشد.

علاوه بر این مقرر شد نحوه مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و غیربورسی سهام عدالت، تسهیل و تعیین تکلیف شود و پیشنهادات سازمان بورس در دستورالعمل معاملات کالا و اوراق بهادار قابل معامله در بورس انرژی و انجام معاملات گواهی صرفه جویی انرژی هم تصویب شد.

همچنین در راستای حفظ حقوق سهامداران حقیقی و حقوقی مقرر شد مبالغ جرایم مندرج در ماده ۱۴ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی مربوط به به  ناشران، نهادهای مالی و تشکل‌های خودانتظام و مدیران، متناسب با شاخص تورم اعلامی بانک مرکزی تعدیل شده و جهت تصویب به هیئت دولت پیشنهاد شود. بر اساس قانون کف و سقف جرایم هر ۳ سال یکبار با پیشنهاد شورای عالی بورس در هیات وزیران به تصویب می رسد.

پیشنهاد علی صالح‌آبادی رییس کل بانک مرکزی هم تصویب و مقرر شد گواهی سپرده خرید سکه طلا طرح امام پس از تایید کمیته فقهی سازمان به عنوان ابزار مالی در بازار سرمایه پذیرفته و درج شود.

انتهای پیام