تخصیص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در منطقه و ادعای حذف ایران از صادرات فولاد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین در جریان بهره‌برداری از خط سه کارخانه کنسانتره شرکت سنگ‌آهن گهر زمین، گفت: ۱۵ درصد از درآمد استخراج معادن به نام حقوق دولتی طبق قانون باید به دولت تخصیص داده شود و ۱۵ درصد از مبلغ حقوق دولتی نیز باید در همان منطقه برای رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت‌ها استفاده شود.

وی افزود: تا سال گذشته این ۱۵ درصد در عمل وارد بودجه دولت و خزانه و در مسائل دیگر صرف می‌شد و بخش کمی به منطقه مربوطه اختصاص می‌یافت اما برای نخستین بار سال گذشته این بند در لایحه بودجه قرار گرفت و در مجلس تصویب شد. بنابراین سال جاری از حقوق دولتی معادن به مناطق مربوطه اختصاص داده می‌شود که خبر خوشی برای مردم سیرجان است. با استاندار کرمان نیز هم مذاکره شده و قرار است در اسرع وقت درآمدهای معدنی سیرجان اعلام و ۱۵درصد مشخص شود.

فاطمی امین با اشاره به سهم کمتر از یک درصدی خام فروشی مواد معدنی و صادرات شمش فولاد نیمه‌خام، ادامه داد: با توجه حجم زیاد سرمایه‌گذاری در استخراج معدن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی برای استفاده شمش فولاد در صنایع پایین‌دستی نباید این زنجیره قطع‌ شده و شمش صادر شود. بلکه باید صرف ساخت انواع ورق‌، مواد فولادی، فولادی آلیاژی و لوازم‌خانگی شود تا ایران دیگر به‌عنوان صادرکننده فولاد در دنیا شناخته نشود.

انتهای پیام