مجوز افزایش سرمایه ۹۰۰ ، ۶۰ و ۳۰ درصدی سه شرکت صادر شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان بورس در جریان بررسی درخواست تامین مالی ناشران با افزایش سرمایه سه شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین، بیمه اتکایی امین و بورس تهران موافقت کرد تا این شرکت ها در روزهای آینده و حداکثر تا 60 روز دیگر آماده برگزاری مجمع فوق العاده باشند.

براساس این گزارش، "شرنگی" در حالی خواهان افزایش سرمایه 900 درصدی و از 10 به 100 میلیارد تومان با هدف اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش بود، مجوز افزایش سرمایه 400 درصدی از سود انباشته را کسب کرد و مقرر شد مجمع فوق العاده این شرکت فرابورسی، افزایش سرمایه مرحله دوم و از 50 به 100 میلیارد تومانی را برای دو سال به هیئت مدیره تفویض کند.

همچنین " اتکام " با دریافت مجوز 60 درصدی ، امکان افزایش سرمایه از 500 به 800 میلیارد تومان را از دو محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به میزان 228 میلیارد تومان و سایر اندوخته ها به میزان 72 میلیارد تومان فراهم کرد تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.

علاوه بر این سرمایه اسمی 1.4 هزار میلیارد تومانی " بورس" با 30 درصد افزایش از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها به 1.82 هزار میلیارد تومان خواهد رسید تا حداقل سرمایه مطلوب بورس ها تامین شود.

انتهای پیام