دور جدید مذاکرات بعد از تاسوعا و عاشورا آغاز می‌شود/ رضایت از پیشنهاد اروپا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا برای آغاز دور جدید مذاکرات به دانشجو، گفت: این پیشنهاد دارای نرمش و تعدیل مواضع بوده و نسبت به پیشنهادات قبلی، قدری متفاوت و ناشی از منطق قوی جمهوری اسلامی و سفر ناموفق بایدن به منطقه بود.

وی افزود: ایران درحال بررسی این پیشنهاد است و بزودی جمع بندی نهایی را ارسال خواهد کرد. بنابراین به احتمال زیاد دور جدید مذاکرات بعد از تاسوعا و عاشورا آغاز خواهد شد. در پیشنهاد جدید اروپا، بسیاری از مطالبات و خواسته‌های ایران محقق شده اما هنوز یکی دو مورد باقی مانده که  مربوط به حوزه تحریم‌ها است .

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از موارد اختلاف این است که آمریکا اعلام کرده در صورت بازگشت تحریم‌ها، سرمایه گذاران فعال در ایران باید بلافاصله  برگردند که ایران این موضوع را قبول ندارد و در صورت بازگشت تحریم‌ها، غنی سازی تا بیش از 60 درصد ادامه می یابد. همچین سرمایه گذاران طرف قرارداد  باید تا پایان قرارداد در ایران حضور داشته باشند و تحریم نشوند.

کریمی قدوسی گفت: بنظر می‌رسد با توجه شرایط فعلی، آمریکا نهایتا به خواسته‌های ایران تن دهد و می‌توان شاهد توافق و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای بود.

انتهای پیام