بیت‌کوین وارد منطقه ناشناخته شد/ احتمال ریزش قیمت تا ۱۴ هزار دلار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از کوین، نیکلاس مرتن بنیان‌گذار دیتادش بعد از سقوط بیت‌کوین به کمتر از ۱۹ هزار دلار، احتمال داد قیمت این ارز مجازی به ۱۴هزار دلار کاهش یابد که اصلاح ۸۰ درصدی نسبت به بالاترین حد مشابه بازارهای نزولی قبلی است.

وی افزود: میانگین متحرک وزنی ۲۰۰ هفته‌ای بیت‌کوین به جای حمایت به سطح مقاومت قیمت تبدیل شده است. کریپتو کارنسی اولیه تقریبا همیشه در تمام مدت وجود بالاتر از حد متوسط ‌بوده و با نزول‌ نادر، پایین‌های چرخه‌ای را نشان می‌دهد.

این تحلیلگر ادامه داد: قیمت بیت‌کوین طی ریزش بازار کریپتو در ماه ژوئن به ۱۷.۶ هزار دلار رسید و از آن زمان تاکنون در محدوده ۲۰ هزار دلار قرار گرفته که تقریبا کمتر از میانگین متحرک وزنی حدود ۲۳ هزار دلار است. با توجه به ناتوانی در عقب‌نشینی از این سطح، بیت‌کوین فعلا" وارد منطقه ناشناخته شده است.

به گفته مرتن، اقدام اخیر قیمت بیت‌کوین احتمالا نشان‌دهنده پایان یک بازار گاوی سکولار طولانی‌ مدت است. به همین دلیل ممکن است بیت‌کوین دیگر یک دارایی پیشرو در مقایسه با سایر کالاها و سهام نباشد. سرمایه‌گذاران باید احتمال کاهش شدیدتر به ۱۰ هزار دلار را نیز در نظر بگیرند.

براساس این گزارش، تصمیم اخیر بانک‌های مرکزی سراسر دنیا برای سخت‌تر کردن شرایط پولی، باعث کاهش ارزش ارزهای مجازی شده و قیمت بیت کوین را به پایین‌ترین رقم طی سه‌ ماه گذشته رسانده‌ است.

سرمایه‌گذاران منتظر بی‌ثباتی بیشتر بازار ارزهای مجازی به‌دنبال تصمیم فدرال‌ رزرو آمریکا برای افزایش دوباره نرخ بهره در روز چهارشنبه هستند. چرا که افزایش نرخ بهره، نقدینگی ارزهای مجازی را تضعیف می‌کند.

این در حالی است که جستجوی ارزهای دیجیتال طبق آمار گوگل ترند به‌ شدت افت کرده که ناشی از کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از 20 هزار دلار و از دست رفتن 60 درصد ارزش است.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال طی 24 ساعت گذشته 70 میلیارد دلار کاهش‌ یافت و به 941 میلیارد دلار رسید که بسیار پایین‌تر از اوج 3 تریلیون دلاری سال میلادی قبل است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام