تارا و پژو ۲۰۷ بالاخره در بورس کالا پذیرش شد/عرضه ۳۳.۵ و ۵۲.۵ هزار دستگاه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی مدیران ایران خودرو دوم آبان ماه از عرضه خودروهای تارا و پژو ۲۰۷ در بورس کالا تا اطلاع ثانوی منصرف شده بودند تا اختلاف قیمت کارخانه و بازار کاهش پیدا کند که مجلس از ورود به این تصمیم خبر داد و رئیس سازمان بورس هم با اشاره به مسئولیت مدیران ایران خودرو اعلام کرده بود، اقدامات لازم برای رعایت حقوق سهامداران باید انجام شود.

بر این اساس،  مدیریت پذیرش بورس کالا در دو اطلاعیه جداگانه اعلام کرد: پذیرش خودرو سواری پژو ۲۰۷ و تارا متعلق به ایران خودرو پس از بررسی مدارک و مستندات در جلسه هیات پذیرش در بازار اصلی این بورس به تصویب رسید.

طبق امیدنامه خودروی پژو ۲۰۷، حداقل درصد عرضه در بورس کالا، ۱۰۰ درصد تولید سالانه پس از کسر فروش خارج از بورس کالا شامل طرح ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده معادل ۵۲.۵ هزار دستگاه تعیین شده است. تولید واقعی سالانه پژو ۲۰۷ معادل ۱۰۵ هزار دستگاه است.

همچنین در امیدنامه خودروی تارا، حداقل درصد عرضه در بورس کالا، ۱۰۰ درصد تولید سالانه پس از کسر فروش خارج از بورس کالا شامل طرح ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده معادل ۳۳.۵ هزار دستگاه تعیین شده است. تولید واقعی سالانه تارا معادل ۶۷ هزار دستگاه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام