دلایل رشد شاخص در روزهای اخیر+ صعود بورس در گرو چند عامل پس از ارائه بودجه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید جعفری درباره دلایل رشد شاخص بورس طی دو هفته اخیر به ایسنا گفت: بین بازار سرمایه و نرخ ارز همبستگی وجود دارد. زیرا بسیاری از صنایع بزرگ وابسته به نرخ ارز هستند. بنابراین با رشد قیمت ارز، بازار سرمایه هم صعودی می‌شود. هرچند که صنایع بورسی باید دلار را در سامانه نیما عرضه کنند و دلار نیمایی صعود قابل توجهی را تجربه نکرد اما این هم‌بستگی کماکان وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر افزایش نرخ ارز در داخل افزایش قیمت‌های جهانی رقم خورد. موضوع مهم دیگر مشکل خرید سهام در صندوق‌های درآمد ثابت با افت شدید قیمت در فاصله تیر تا اوایل آبان‌ بود که پس از رایزنی‌ها، مقرر شد حمایتی انجام شود تا این صندوق‌ها به نقطه بحرانی نرسند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: طبیعی است بازار بعد از رشد، کمی اصلاح داشته باشد. بطور کلی تداوم رشد بازار منوط به صعود قیمت‌های جهانی، کاهش ریسک‌های سیاسی و اقتصادی و عدم افت قابل توجه نرخ ارز است.

جعفری درخصوص آینده بازار سرمایه پیش بینی کرد: درصورت عدم افت قیمت‌ جهانی و حفظ کف حمایتی اوایل آبان، پس از قرار گرفتن در مرحله احتیاطی در دوران ارائه بودجه از اواخر سال، مجدد می‌توان شاهد رشد بورس بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام