پیش بینی هواشناسی از تداوم آلودگی در ۷ شهر و ورود سامانه بارشی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی 2 روز آینده در شهرهای صنعتی و پُرجمعیت تهران،‌ کرج، مشهد، تبریز،‌ ارومیه، اراک و اصفهان، انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا ادامه دارد.

براساس این گزارش، جمعه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، غرب و به‌تدریج دامنه و ارتفاعات البرز غربی بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

شنبه با تقویت سامانه بارشی علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و سواحل غربی دریای خزر بارش باران و برف رخ می‌دهد. یکشنبه هفته آینده نیز بارش‌ها در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق ادامه خواهد داشت.

چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر، نیمه نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران، افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی یک تا 1.5 متر و در فراساحل تا 2 متر پیش‌بینی می‌شود و احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها وجود دارد. توصیه می‌شود، محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در ورود و خروج کشتی به بنادر و پرهیز از صیادی به‌ویژه در فراساحل صورت گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام