احتمال کاهش تولید اوپک پلاس نفت را ۲ دلار گران کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز پس از اینکه قیمت نفت روز گذشته به کمترین رقم در 11 ماه گذشته افت کرد در معاملات امروز به علت احتمال کاهش تولید از سوی اوپک و هم‌پیمانان موسوم به اوپک پلاس که ۴ دسامبر نشست دارند با ۱.۹ دلار افزایش، ۸۵.۱۲ دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱.۶ دلار افزایش، ۷۸.۸۷ دلار معامله شد.

بر اساس این گزارش، تحلیل‌گران گروه یوروسیا در یادداشتی پیش‌بینی کردند کاهش تقاضا در چین می‌تواند اوپک پلاس را به کاهش تولید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترغیب کند. اوپک پلاس از ماه نوامبر با هدف‌‌ تقویت ‌قیمت نفت در بازار میزان تولید را روزانه ۲ میلیون بشکه کاهش داد.

تحلیل‌گران هیتونگ فیوچرز اعلام کردند: گرچه بازار قیمت‌ها را پس از کاهش شدید در روز گذشته اصلاح کرده اما اظهاراتی مبنی بر اینکه اوپک پلاس به صورت جدی در نظر دارد تا کاهش تولید بیشتری اعمال کند نیز افزایش قیمت‌ را تقویت کرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توشیتاکا تازاوا تحلیل‌گر بازار گفت: به دلیل نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا در چین، حال و هوای نزولی قیمت در آسیا در حال گسترش بوده و این در حالی است که اعتراضات آخر هفته نیز نگرانی‌هایی در مورد تأثیر آنها در اقتصاد چین ایجاد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام