دو مزیت معامله محصولات در رینگ صادراتی بورس کالا برای تولیدکنندگان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی درخشان با انتشار مطلبی با عنوان "چهره جدید صادرات مصنوعات فولادی" در دنیای اقتصاد اعلام کرد: لغو محدودیت‌ های صادراتی مصنوعات فولادی که مدتی قبل اعلام شد، نوید بخش رونق هرچه بیشتر صنایع معدنی است و می‌تواند توسعه دهنده در پیش‌‌‌ روی صنعت و اقتصاد باشد.

توجه به چند نکته مربوط به بورس کالا موجب متوازن شدن منافع صادراتی تولیدکنندگان و تجار خواهد شد. مدت‌‌‌ها است محصولات عرضه شده در بورس کالا امکان صادرات نداشته و صادرات صرفاً از طریق خرید در رینگ صادراتی قابل انجام است. علاوه بر این، خرید تعدادی از محصولات شامل مس، آلومینیوم و آهن اسفنجی در بورس کالا فقط برای شرکت های تولیدی امکان‌پذیر است و مشمول بهین‌یاب شدند.

اقدامات و تصمیمات مذکور به منظور رونق بخشیدن به تولید و تقویت بنگاه‌های تولیدی حائز توجه است بویژه در موضوع اختلاف ارز نیمایی و آزاد که به نظر می‌رسد توجه بیشتر و اقبال بنگاه‌های تولیدی به عرضه محصول در رینگ صادراتی بورس کالا بسیار مدبرانه و راهگشا خواهد بود.

از آنجا که معاملات رینگ صادراتی بورس کالا فاقد محدودیت سقف رقابت بوده و قیمت پایه نیز بر مبنای نرخ ارز نیما محاسبه نمی‌شود، موجب خواهد شد که منافع حاصل از اختلاف نرخ ارز نیما و بازار به تولیدکننده بازگشته تا علاوه بر رشد درآمد بنگاه‌‌‌های مولد و انگیزه‌بخشی، رابطه عرضه و تقاضا و قیمت صادراتی کالاها را شفافیت بخشیده و به کشف و دستیابی به نرخ بهینه دلار کمک کند. رشد و رونق معاملات رینگ صادراتی بورس‌کالا از جانب تولیدکنندگان و تجار در کنار منافع و فواید اقتصادی و تجاری، موجب بهبود صادرات مبتنی بر قیمت‌های بین‌المللی خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام