ارز خودروهای وارداتی تامین شد / تکذیب شایعه برکناری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صالح آبادی در حاشیه مراسم انعقاد همکاری بانک مهر با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تامین مالی هزار شرکت دانش بنیان در مورد تامین ارز خودروهای وارداتی گفت: مذاکرات برای تامین ارز مورد نیاز این خودروها براساس مصوبه هیات دولت با وزارت صنعت و تدارک لازم انجام شده است.

وی درباره برخی شایعات درباره ارائه نشدن خدمات بانکی به افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، توضیح داد: بانک ها همچون گذشته به شهروندان خدمات ارائه می‌کند و این موضوع صحت ندارد. همچنین شایعه سازی در فضای مجازی مبنی بر برکناری از سمت، کذب محض است.

این مقام بانکی ادامه داد: بررسی روند نرخ تورم نشان می‌دهد روند کاهشی داشت. در ابتدای شروع کار دولت تورم ۵۹.۳ درصد بود اما اکنون به کمتر از ۴۳ درصد رسیده است. این میزان تورم مورد تایید نیست و تلاش میشود کاهش یابد.

صالح آبادی درباره نرخ سود اوراق در بازار سرمایه توضیح داد: اوراق در فضای رقابتی است و در خصوص اوراق گام مشوق‌های نیز در شورای پول و اعتبار تصویب شد تا به جای اینکه به سمت تنزیل در بازار حرکت کند در چرخه تامین مالی تولید مورد استفاده قرار بگیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام