۳۰۷ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد رمضانی گفت: واحد گازی نیروگاه کلاس F دوکوهه اندیمشک به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به شبکه سراسری برق متصل شد. این نیروگاه با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 250 میلیون یورو در حال ساخت است. در راستای توسعه تولید نیروی برق و تقویت شبکه 230 کیلو ولت در شمال خوزستان، شرکت برق حرارتی احداث نیروگاه بازده بسیار دوکوهه را با برخورداری از یک واحد گازی و یک واحد بخار 307 و 144 مگاواتی به ظرفیت کلی 451 مگاوات در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق، بهبود پایداری شبکه برق در منطقه شمال خوزستان، افزایش متوسط بازده نیروگاه‌های حرارتی، صرفه‌جویی سوخت به ازای هر کیلو وات ساعت انرژی تولیدی، انتقال دانش فنی و ساخت داخل کردن تجهیزات نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی بازده زیاد، اشتغال‌زایی، عمر مفید طولانی نیروگاه، کاهش آلایندگی و مصرف آب از جمله اهداف و ویژگی‌های این پروژه است.

این مقام مسئول ادامه داد: توربین این نیروگاه برای اولین بار توسط متخصصان داخلی مونتاژ شده و در طول اجرای این طرح علاوه بر استفاده از نیروهای بومی از پیمانکاران منطقه نیز در فعالیت‌های اجرایی استفاده شده است. پست این نیروگاه از نوع GIS بوده که علاوه بر کم حجم بودن نسبت به سایر پست ها، مقاومت بیشتری نسبت به رطوبت و گرد و خاک داشته و نصب و اجرای آن سریعتر و ایمنی آن بیشتر است.

به گفته رمضانی در دوران ساخت این پروژه، 500 نفر به صورت مستقیم و 1.5 هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام