شاخص بورس با ثبت رکورد جدید بعد از ۲.۷ سال کانال ۱.۹ میلیونی را پس گرفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاخص بورس در حالی از ابتدای اسفند ماه با بازدهی 24 درصدی تا امروز و ثبت رکورد جدید و بی سابقه جهش 82.1 هزارتایی ابتدا به کانال 1.7  و سپس 1.8 میلیون واحدی بازگشت که در واپسین روزهای سال هم رکورد جدیدی ثبت کرد .

بر اساس این گزارش، معاملات اولین روز کاری هفته پایانی بازار سهام در سال جاری مثبت و پرقدرت آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با جهش 84 و 770 هزار واحدی و ورود در کانال یک میلیون و 905 هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .

همچنین ارزش کل معاملات امروز بالغ بر 61.1 هزار میلیارد تومان بود که از این مبلغ 10.8 هزار میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بود تا شاخص با اثر مثبت 9 تا 2 هزار واحدی شرکت هایی چون ملی مس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان، چادرملو، گل گهر، سرمایه گذاری غدیر و شستا، کانال 1.9 میلیون واحدی را با گذشت دو سال و 7 ماه باز پس گرفت. آخرین حضور شاخص در این کانال مربوط به 26 مرداد سال 99 بود.

مصوبه هیات وزیران درخصوص تعیین نرخ تسعیر ارز برای محاسبه قیمت خوراک و محصولات پترو پالایشی ها، نیمه تعطیل شدن فعالیت شرکت های حقوقی که در تعطیلات به سر می برند، عقب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ماندگی بازار سهام نسبت به بازارهای رقیب، انتظارات تورمی، ارزندگی و ارزانی بسیاری سهام و... را می توان از جمله دلایل رشد بی سابقه شاخص بورس و بازگشت به کانال 1.9 میلیون واحدی ذکر کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام