پاسخ فرابورس به اقدامات تبعیض‌آمیز در حذف برخی سفارش‌ها و معاملات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سروش حق‌وردی درباره روند معاملات فرابورس در دومین روز کاری سال گفت: امروز سامانه معاملات فرابورس دچار اختلال شد که موضوع توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به عنوان شرکت پشتیبان سامانه معاملات مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: به منظور رفع مشکل سامانه معاملات و بازگشت سیستم به حالت پایدار، ضروری بود برخی سفارش‌ها که فرآیند مذکور را دچار مشکل می‌کند، بدون لحاظ نماد، قیمت، حجم، جهت خرید یا فروش و مشتری از سامانه حذف شود.

این مقام مسئول ادامه داد: حذف این سفارش‌ها توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران صورت گرفت. فرابورس با توجه به فنی بودن مشکل و داشتن نقش خدمت‌ گیرنده در زمینه سامانه معاملات، هیچ‌گونه اقدامی در راستای حذف سفارش‌ها و معاملات نکرده است.

حق وردی ضمن اظهار تأسف بابت مشکل پدید آمده، تصریح کرد: تمامی اقدامات و اتفاقات، مستند شده و پس از رفع چالش، مجدداً در راستای پیشگیری از تکرار، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. شایعه‌های مطروحه مبنی بر بروز اقدامات تبعیض‌آمیز توسط فرابورس از اساس فاقد موضوعیت و اعتبار است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام