حساس ترین خط حمایتی شاخص بورس هم از دست رفت / طنز تلخ سهامداران !!!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روند نزولی هفته های اخیر قیمت سهام اکثر شرکت ها امروز هم تکرار شد و شاخص طی کمتر از یک ساعت اول معاملات با ریزش 25 و 42 هزار واحدی و در پایان با سقوط 64.6 هزار واحدی شاخص، مهمترین و حساس ترین خط حمایتی را از دست داد و به 1.95 میلیون رسید تا نگرانی سهامداران از آینده بازار تشدید شود.

براساس این گزارش، افزایش و تشدید بی اعتمادی فعالان قدیمی به تصمیمات دولت بعد از مصوبه حرف و حدیث دار گرانی نرخ خوراک، عامل اصلی این جریان ناصواب و آشفتگی دو ماه اخیر بشمار می رود که در کنار کاهش قیمت دلار به کانال 48 هزار تومانی، موجب فشار عرضه ها حتی با زیان سنگین شده و  طرف تقاضای کم تعداد و بی انگیزه هم تمایلی به خرید نداشته باشد.

با این اوصاف در حالی افکار عمومی بازار سرمایه همچنان منتظر مشخص شدن ابهامات و تغییر برنامه های دولت و تغییر رویه سازمان بورس در حمایت است که سقوط شاخص به کانال 1.9 میلیون واحدی ناشی از کاهش قیمت و اثر منفی 2.5 تا 1.1 هزار تایی شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، بانک ملت، شستا، سرمایه گذاری توسعه معادن و پالایشگاه اصفهان بود.

در این میان برخی از فعالان منتقد به این وضعیت، نزول سقوط شاخص را با طنزی تلخ تبریک گفتند و از مدیران بورس و وزیر اقتصاد خواستند مانند همیشه اعلام کنند نوسان ذات بازار است!!!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام