تولید لاستیک خودرو به چند دلیل ۱۴ درصد کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن صفدری مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت در پاسخ به این سوال که ارز مورد نیاز چه زمانی به دست تولیدکنندگان می‌رسد، گفت: از ابتدای سال قرار بود تخصیص‌هایی بر مبنای ارز ۲۸.۵ هزار تومانی داده شود و در مرحله ترخیص مشکلات دیگری در حوزه ارز بود که با بانک مرکزی صحبت و اعلام شد تأمین ارز صورت گیرد.

وی افزود: واردکنندگان قول هفته آینده را دادند و امید است این مشکل مرتفع و تا انتهای هفته جاری به نتیجه برسد. میزان تولید لاستیک با تخصیص ارز نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۴ درصدی به ۸ میلیون حلقه رسید. از نیاز سالانه ۲۴ میلیون حلقه لاستیک، ۲۱ میلیون حلقه در داخل تامین می‌شود. یک درصد کاهش واردات لاستیک سواری هم به دلیل کاهش نرخ ارز بود و اگر بانک مرکزی مبالغ را به ذی‌نفعان فروشندگان خارجی دهد، مشکلات حل می‌شود.

صفدری در رابطه با زمان اتصال توزیع کنندگان و تولیدکنندگان به سامانه فروشگاهی هم توضیح داد: تا زمان برقراری سامانه‌ها، امکان نظارت نبوده و نظارت‌های سنتی هم پاسخ گو نیست. توزیع نسبت به سال گذشته به ۸.۲ میلیون حلقه رسیده و میل به گران فروشی در اصناف لاستیک وجود دارد و با توزیع فروشگاهی این بازار ساماندهی می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام