تبعات تعیین سقف معافیت مالیاتی صندوق ها بر بورس و رایزنی برای لغو س

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا شهبازی در خصوص تبعات منفی بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ برای بازار سرمایه و عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به سنا، گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین عناصر بازارهای مالی هستند که با ایفای نقش واسطه‌گری مالی، سرمایه‌گذاری افراد را از حالت مستقیم به غیرمستقیم تبدیل می‌کنند و مزایای متعددی برای آن‌ها به ارمغان می‌آورند.

وی افزود: طیف گسترده‌ای از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اختیار انواع نهادهای مالی قرار گرفته تا زنجیره خدمات را کامل کرده و به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم عمق ببخشند. اجرای این بند از تبصره بودجه تبعاتی همچون خروج نقدینگی و کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران را به همراه خواهد داشت و نقدینگی را به بازارهای غیر شفاف سوق می دهد. این موضوع باعث خروج سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری شده و بر خلاف تحقق شعار سال است.

شهبازی ادامه داد: دولت و مجلس باید تمام تلاش را برای حمایت از صندوق‌های سرمایه‌ گذاری به منظور جذب سرمایه‌های مردم و هدایت سرمایه‌ها در جهت رشد و رونق تولید بکار گیرند. بجای کمک به خروج سرمایه‌ها از صندوق‌های سرمایه‌گذاری باید امتیاز دهی و تشویق را جایگزین کرد. برای عدم تحقق این بند از تبصره بودجه باید با نمایندگان مذاکره کرد. چرا که رخداد ان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را دچار آسیب کرده و فضای اقتصاد را ملتهب می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام