پارسان برای توسعه ۲ پالایشگاه با سایپم ایتالیا تفاهم نامه بست

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رویترز اعلام کرد در اولین روز سفر رئیس جمهور ایران به رم ، شرکت سایپم ایتالیا یادداشت تفاهمی با شرکت بورسی نفت و گاز پارسیان (پارسان) برای همکاری در پروژه های مهم نفت و گاز این کشور امضا کرد.

این قرارداد با طرف ایرانی در شرایطی امضا می شود که شرکت سایپم از افت قیمت ها به شدت آسیب دیده است. افت قیمت نفت موجب شده تا شرکت های بزرگ نفتی سرمایه گذاری های خود را کاهش دهند و به دنبال قیمت هایی پایین تر از عرضه کنندگان خود باشند.

سایپم که توسط شرکت انی و صندوق دولتی اعطای وام اف اس آی اداره می شود اعلام کرد، این یادداشت تفاهم با شرکت توسعه نفت و گاز پارسیان امضا شده و مربوط به راه اندازی مجدد و ارتقاء پالایشگاه های پارس شیراز و تبریز است.

 یک منبع آگاه گفت همچنین سایپم اواخر امروز امضای قراردادی به مبلغ 4 تا 5 میلیارد دلار برای احداث 2 هزار کیلومتر خط لوله در ایران را اعلام خواهد کرد.

کاناکورد جنیوئیتی شرکت واسطه معاملات تجاری درباره گزارش ها در خصوص امضای قرارداد 5 میلیارد یورویی سایپم با طرف ایرانی اعلام کرد: این قرارداد درآمد حدودا 18 ماهه فعالیت های تجاری سایپم را در ساحل تامین خواهد کرد و بسیار با استقبال مواجه خواهد شد.

انتهای پیام