وعده ۵ اسفند سایپا به افزایش سرمایه زامیاد محقق نمی شود/ خبری از مجوز نیست

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سایپا که دیروز با انتشار اصلاحیه عملکرد 9 ماهه و چرخش 180 درجه ایی از زیان  175 ریالی به سود 462 ریالی، برگ برنده جدیدی رو کرده ، بعد از برگزاری مجمع فوق در 14 بهمن، برنامه زمان بندی افزایش و کاهش سرمایه ۷ زیرمجموعه و واگذاری چند قطعه زمین را در 18 بهمن ارایه کرد.

براساس این برنامه ، قرار بود تا 15 بهمن نظر حسابرس درباره افزایش سرمایه 133 درصدی زامیاد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به سازمان بورس ارایه شود تا 5 اسفند مجمع فوق العاده مربوطه برگزار شود اما در حالی دو روز دیگر باید این وعده عملی شود که با توجه به عدم صدور مجوز سازمان بورس و همچنین طی تشریفات قانونی برای تشکیل مجمع، این وعده سایپا حداقل در 5 اسفند قطعا" عملی نخواهد شد.

بنابراین در شرایطی نماد زامیاد امروز به دلیل جهش شگفت انگیز و بی سابقه ۹ هزار و ۲۵۰ درصدی سود نسبت به آخرین رقم اعلامی بسته می شود که باید دید مدیران سایپا و زامیاد چه برنامه تازه ایی را اعلام خواهند کرد.

اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس پیش از این در توضیحی کوتاه اما مهم و قابل اعتنا، تلویحا" از احتمال عدم تحقق برنامه زمان بندی ساپیا تا پایان سال خبر داده و اعلام کرده، افزایش سرمایه شرکت های پارس خودرو، سایپا دیزل، زامیاد، سایپا آذین و رایان سایپا منوط به طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوز سازمان است که این امر مستلزم تهیه و ارسال و مدارک مورد نیاز و تایید ادارات مربوطه است و تاریخ های اعلامی توسط شرکت صرفا" برنامه زمان بندی پیش بینی شده توسط مدیریت شرکت ( ساپیا) است و جهت مراجعه ذی ربط الزام آور نیست. بدیهی است مسئولیت اجرای برنامه زمان بندی به عهده مدیریت شرکت است.

انتهای پیام