مصرف روزانه ۸۰ میلیون لیتری بنزین در نخستین هفته سال +جدول

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، پس از ثبت رکورد کم سابقه 104.6 میلیون لیتری مصرف بنزین کشور در روز بیست و نهم اسفند ماه سال 94، در نخستین روز فروردین مصرف بنزین به 81 میلیون و 600 هزار لیتر رسید.

مصرف این فرآورده نفتی پرکاربرد در حمل و نقل جاده ای در دومین روز از سال جدید با کاهشی 4 میلیون لیتری به 77 میلیون و 200 هزار لیتر رسید. در روز سوم فروردین ماه مصرف بنزین به سیر نزولی خود ادامه داد و در این روز مصرف 73 میلیون و 700 هزار لیتری به ثبت رسید.

چهارمین روز فروردین با افزایش مجدد مصرف بنزین همراه بود به طوری که در این روز مصرف این فرآورده نفتی به 77 میلیون و 100 هزار لیتر رسید. روز پنجم فروردین که مصادف با آغاز سفرهای نوروزی برخی از هموطنان بود و محورهای منتهی به مشهد مقدس و استانهای شمالی پرترافیک شد، با رشد 11 میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین در کشور مواجه شدیم و مصرف 87 میلیون و 700 هزار لیتری در این روز ثبت شد.

ششمین روز نخستین ماه سال مصرف بنزین حدود 11 میلیون لیتر نسبت به روز قبل کاهش داشت و مصرف این فرآورده نفتی به 77 میلیون و 400 هزار لیتر رسید. در پایان نخستین هفته فروردین 95 مصرف روزانه بنزین بار دیگر سیر صعودی داشت به طوری که در این روز 85 میلیون و 700 هزار لیتر بنزین در باک خودروهای شخصی و عمومی به مصرف رسید.

در جدول زیر میزان مصرف روزانه بنزین از آغاز تعطیلات نوروزی در پایان سال 94 تا پایان نخستین هفته سال جاری آورده شده است.

انتهای پیام