شرکت مشترک با دانیلی ایتالیا ثبت شد/ توسعه یک میلیارد یورویی"فولاد و هرمز"

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر خرمی شاد با اعلام اینکه سفر سال گذشته رئیس جمهوری ایران به ایتالیا زمینه ساز دور جدیدی از همکاری ها بین تهران و رم و سرمایه گذاری 6.2 میلیارد یورویی شده به ایرنا گفت: شرکت مشترکی و با مالکیت 60 درصدی شرکت دانیلی (DANIELI) و 40 درصدی ایمیدرو تاسیس و ثبت شده تا با ظرفیت 6.5 میلیون تنی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی فعالیت کند.

وی ادامه داد: تفاهم همکاری با شرکت های ایتالیایی دانیلی و فاتا برای اجرای طرح های زنجیره آلومینیوم تا مرحله شمش با ظرفیت 350هزار تن و صنایع جانبی آن شامل بیلیت، سیم و کابل، فویل، ورق قوطی و ورق آلومینیومی خودرو در مجموع مبلغ 1.73 میلیارد یورو و به همراه ساخت نیروگاه برق 900 مگاواتی از دیگر برنامه های تهران و رم در حوزه عملکردی ایمیدرو است.

به گفته این معاون ایمیدرو ، این طرح ها در مسیر گسترش فعالیت در چارچوب اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد و انتظار می رود اسناد مربوط به این همکاری در ماه جاری و یا اردیبهشت ماه، تکمیل و فعالیت آغاز شود.

خرمی شاد گفت: پیش بینی می شود شرکت معدنی و فلزی ایران و ایتالیا در بخشی از سرمایه گذاری 1.73 میلیارد یورویی مربوط به طرح زنجیره آلومینیوم مشارکت کند.

وی افزود: برخی فاینانس ها تفاهم شده با شرکت اس.ام.اس اینسه (SMS INNSE) و فولادمبارکه برای توسعه فولاد هرمزگان صورت گرفته که از پوشش بیمه ساچه ایتالیا برخوردار است. همچنین توسعه نورد گرم فولادمبارکه، ریخته گری و نورد فولاد سپید دشت (چهارمحال وبختیاری) و توسعه فولاد هرمزگان به همراه طرح تولید لوله های فولادی بدون درز به ارزش یک میلیارد یورو پیش بینی شده است.

انتهای پیام