مذاکرات فیات با ایران خودرو بسیار جدی است/ قراردادهای اولیه نهایی می شوند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی دیروز مدیریت ارتباطات ایران خودرو با انتشار خبری با تیتر ایران خودرو: خرید سهام ایران خودرو توسط فیات کذب است ،تعابیر تازه ایی را در اذهان عمومی مخصوصا" سهامداران بورسی شکل داده که رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا ابراز امیدواری کرد با عادی شدن روابط پولی و بانکی، قرارداد اولیه ایران با فیات نهایی شوند.

احمد پورفلاح از ورود نخست وزیر ایتالیا به تهران به همراه هیاتی ۱۲۰ نفره در سه شنبه خبر داد و گفت: تاکنون ۷۵۰ فعال اقتصادی ایتالیا به ایران آمده اند که در مواردی به قراردادهای اولیه نیز منجر شده است. به طوری که شرکتی مانند ساچه تا ۵ میلیارد یورو پوشش اعتباری برای مبادلات با ایران اختصاص داد. مذاکرات بسیار خوبی در سطح شرکت بزرگ مانند اِنی شده تا دوباره به عنوان خریدار بزرگ نفت و پتروشیمی به بازار ایران برگردد.

وی ادامه داد: مذاکرات خوبی با فیات و شرکت‌های مطرح ایتالیایی شده که امیدواریم با عادی شدن روابط پولی و بانکی، این قراردادهای اولیه نهایی شود.

وی افزود: مطمئنم ایتالیا در سطح عالی در ایران حضور خواهد یافت که نمونه آن، مذاکرات جدی فیات با ایران خودرو و ایجاد شرکت مستقلی با سهام ایران خودرو - فیات بسیار جدی و مطرح است. ایتالیایی ها پذیرفته اند که ایران بازار فروش کالا نیست بلکه در شرایط جدید اقتصادی، دنبال سرمایه گذاری ها و همکاری های مشترک هستیم، زیرا به اشتغال نیاز داریم، ضمن اینکه به جذب منابع خارجی هم نیازمندیم.

انتهای پیام