اقدامات شرکت کشتیرانی بعد از برجام اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد سعیدی در حاشیه مراسم اعزام دانشجویان جدید کشتیرانی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در حال حاضر حدود 10 درصد کادر کشتیرانی خارجی هستند اما طبق برنامه های مدون ، طی 6 ساله آینده از بابن نیروی انسانی به خودکفایی خواهیم رسید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از اجرای برجام چه تغییر و تحولاتی در کشتیرانی رخ داده، توضیح داد: در حالی طی سال ها تحریم قراردادهای ساخت کشتی با چند کشور معطل مانده که درحال زنده کردن این قراردادها هستیم . همچنین مشکلات بیمه‌ای کشتی‌های ایرانی هم برطرف شده و رتبه‌بندی کشتی‌ها حل شده تا امکان تردد در بنادر مهم دنیا فراهم شود.

این مقام مسئول از راه‌اندازی خطوط کشتیرانی به اروپا خبرداد و گفت: بعد از قطعی حدود 7 ساله تردد خط کشتیرانی ایران به اروپا، درحال حاضر خط کشتیرانی به هامبورگ، آنت‌ورپ و جنووا در ایتالیا و اسپانیا به طور دائم برقرار شده و خطوط برزیل، آرژانتین و اروگوئه هم احیا شده است.

سعیدی با بیان اینکه سالانه 40 میلیارد دلار محصولاتی مانند پلیمر، اوره، آمونیاک و پلی‌اتیلن صادر می‌شود ادامه داد: برخلاف دوران تحریم که محصولات پتروشیمی باید ابتدا به ترکیه و از آنجا به اروپا صادرات مجدد می‌شد، محصولات پتروشیمی به طور مستقیم و از طریق کشتی های ایرانی صادر می‌شود. با این رویداد علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالاتر ، بسیاری از هزینه‌های اجباری حذف شده اند.

انتهای پیام