مالک جدید "حفارس" وارد ترکیب سهامداری شد/ نام خریدار + ادامه روند نزولی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان خصوصی سازی بعد از سه بار ناکامی (28 شهریور، 9 آذر و 14 دی سال گذشته) در واگذاری بلوک ۸۷ درصدی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، بالاخره در 29 اردیبهشت و در چهارمین عرضه، طلسم این شرکت را شکست و قادر به فروش آن به وﻛﺎﻟﺖ از شرکت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ دوﻟﺘﻲاﻳﺮان شد.

در این عرضه سه متقاضی از سوی کارگزاری های سهم آشنا، بانک دی و مفید وارد رقابت شده بودند که بعد از دو روز رقابت و رشد قیمت هر سهم از 3378 ریال پایه به 3602 ریال توسط کارگزاری سهم آشنا به صورت 10 درصد نقد و به ارزش تقریبی 105 میلیارد تومان معامله شد.

این بلوک در حالی شامل 303 میلیون و 920 هزار سهم بود که توسط شرکتی گمنام به اسم احیا گسترهرمز خریداری شده و دیروز با احراز قطعیت معامله، رسما" وارد ترکیب سهامداری این شرکت شد و باید طی روزهای آینده با برگزاری مجمع فوق العاده ایی ، هیات مدیره جدید را انتخاب کند.

در این میان طی رویدادی جالب و بعد رشد قیمت سهام "حفارس" به 329 تومان در تابلوی معاملات، روند نزولی سهام آن آغاز شده و دیروز به 279 تومان رسیده است. 

این اتفاق هم از ناشی اعتقاد به ارزان بودن واگذاری ، انتظار برخی به ادامه رقابت با قیمت های بیشتر و زیان 51 ریالی سهم حمل و نقل بین المللی خلیج فارس است.

"حفارس" در عملکرد 9 ماهه سال قبل، ابتدا زیان هر سهم نسبت به 6 ماهه را با 1600 درصد افزایش به 646 ریال رساند اما در اصلاحیه این گزارش، مشخص شد زیان هر سهم به 562 ریال رسیده و از این مبلغ 265 ریال معادل 47 درصد محقق شده است.

انتهای پیام